#CigarNews | #FacciamoPuff | La General Cigar Co. acquisisce il brand Toraño

Torano-Family-Cigar-Company

Posted On 12/09/2014

Notizia epocale che sta facendo il giro del web, ogni blog, ogni portale dedicato a questo mondo stamane si è svegliato e ha fatto un salto sulla sedia. La Toraño Cigars è stata acquisita dal colosso General Cigar Co. che possiede fra le altre cose CAO, Macanudo, Dunhill e molti altri.

“The acquisition of the Toraño brands represents an opportunity for us to strategically expand our portfolio” afferma Dan Carr, presidente della General Cigar Co. nella press release “our companies have been intertwined for over 50 years and I look forward to working with Charlie Toraño on plans to celebrate the upcoming centennial and to carry forward the vision, passion and innovation that is synonymous with the Toraño name while also leveraging our resources to bring even greater excitement and reach to our trade partners and consumers.”

Negli anni scorsi Charlie Toraño aveva già ceduto alla General le sue fabbriche e da quel momento i sigari vengono prodotti presso Plasencia, presso la American Caribbean Tobacco S.A. e altre e da un comunicato della General Cigar Co. nulla varierà in futuro.

Sebbene la produzione resterà immutata la compagnia Toraño chiude i battenti e, come si evince da dei twitter di  Miguel M. Schoedel, National Sales Manager alla Torano Family Cigar Co., la struttura commerciale viene smantellata e dovranno trovarsi un nuovo lavoro.

Non è ancora chiaro cosa succederà alla Leccia Tobacco Co. di Sam Leccia. Ad oggi si sa che la Toraño distribuisce i Leccia ma non è ancora chiaro come sia formata la struttura della Leccia Tobacco Co. e quanto sia legata a loro. Sam Leccia non fornisce dettagli su questi argomenti ma nella sua pagina di Facebook scrive laconicamente “big changes” e afferma che è certo che il futuro gli riservi ottime opportunità.

Sempre sul suo profilo FB Jack Toraño annuncia la triste novella:

Pubblicazione di Jack Toraño.

Un capitolo di storia si chiude e noi restiamo con l’amaro in bocca…

 

For Immediate Release
September 11, 2014

GENERAL CIGAR ACQUIRES TORAÑO BRANDS

Richmond, VA — General Cigar Company today announced the acquisition of the Toraño Family Cigar Company brands. This acquisition will strengthen General Cigar’s market position and enhance the company’s product mix to deliver greater value and innovation to its retail customers and consumers. It will also allow General Cigar to further expand its exceptional portfolio of leading brands by offering opportunities within the company’s international footprint, while presenting significant growth potential in the domestic market.

Spanning almost 100 years, Toraño Cigars has a vast history that encompasses every area of the cigar industry, from growing to manufacturing, to ultimately the creation of their own brands.  Production of Toraño’s portfolio including the popular Exodus, Reserva, Casa Toraño, Vault and Master Collections will remain unchanged.

Dan Carr, president of General Cigar said, “The acquisition of the Toraño brands represents an opportunity for us to strategically expand our portfolio. Our companies have been intertwined for over 50 years and I look forward to working with Charlie on plans to celebrate the upcoming centennial and to carry forward his vision, passion and innovation that is synonymous with the Toraño name while also leveraging our resources to bring an even greater excitement and reach to our trade partners and consumers.”

“There is a long-standing and proud history of partnership between General Cigar and Toraño, dating back to my family’s exodus from Cuba. There is no other company that I would rather have continue my family’s legacy, and I look forward to seeing the Toraño brands prosper under General Cigar’s expertise,” said Toraño president Charlie Toraño.

The transaction will take effect on September 11, 2014.

Written by Andrea Zambiasi

Facciamo Puff nasce per dare voce ad una passione che oramai coltivo da molto tempo, quella dei sigari. Non mi considero un esperto di sigari (etichetta che odio) ma un consumatore "attento" a cui piace condividere le sue esperienze emozionali con altri consumatori.

Related Posts

Liga Privada Unico Serie Pancetta 2020

Liga Privada Unico Serie Pancetta 2020

La Drew Estate annuncia, per il 2020, il ritorno sempre in edizione limitata del Liga Privada Unico Serie Pancetta, dedicata in esclusiva per due Liga Privada Lounges.

Subscribe
Notificami
guest

Questo sito usa Akismet per ridurre lo spam. Scopri come i tuoi dati vengono elaborati.

0 Commenti
Inline Feedbacks
View all comments

Pin It on Pinterest

Share This